10. oktobrī 4.a un 5.b klases skolēni kopā ar savām audzinātājām Jolantu Kotebo un Kseniju Orlovu programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros devās braucienā uz Cesvaines pili. Tas bija izglītojošs un aizraujošs piedzīvojums.

Izglītojošā nodarbība “Cesvaines pils izzināšana caur vēsturi un dažādiem mākslas un arhitektūras stiliem” sākās ar gida stāstījumu par Cesvaines pils vēsturi un tās nozīmīgo lomu Latvijas kultūrā. Cesvaines pils ir viena no ievērojamākajām un skaistākajām vēsturiskajām celtnēm Latvijā. Skolēni uzzināja par pils celtniecību 19. gadsimta beigās, tās īpašniekiem un arhitektūras stiliem, kas pils ēku padara par unikālu meistardarbu, apvienojot romānikas, gotikas, renesanses un jūgendstila elementus.

Pēc stāstījumā skolēniem bija piedāvāta izzinoša orientēšanās spēle pa pils istabām. Šī spēle bija veidota tā, lai padarītu nodarbību interaktīvāku un izglītojošāku, ļaujot skolēniem iepazīt pils vēsturi un telpas vienlaikus. Spēles gaitā bērni strādāja pāros, meklējot norādes, atpazīstot objektus un pildot uzdevumus, kas saistīti ar pils vēsturiskajām un kultūras vērtībām. Tā bija lieliska iespēja mācīties praktiski un aizraujoši vēsturiskā vidē, kas veicināja gan uzziņu ieguvi, gan sadarbības prasmes.

Pēc orientēšanās spēles pa pils istabām skolēni devās apmeklēt Cesvaines pils pagrabu un uzkāpa torņa virsotnē. Pils pagrabs ir vēsturiska pils daļa, kurā varēja iepazīt, kā agrāk glabāja pārtiku un citas nepieciešamās lietas. Turklāt, uzkāpjot pils tornī, bērni varēja baudīt plašu skatu pār Cesvaines apkārtnes ainavām un izbaudīt brīnišķīgu panorāmu.

Visas šīs aktivitātes kopā veidoja izzinošu un aizraujošu braucienu, kas ļāva skolēniem dziļāk iepazīt gan Cesvaines pils arhitektūru, gan vēsturi. Iegūtās zināšanas skolēni varēs izmantot dažādu jomu mācību priekšmetos.

Sagatavoja Jolanta Kotebo un Ksenija Orlova

Dalies: