No 15. līdz 19. septembrim Maltas vidusskolā norisinājās radošā aktivitāte "Rudens krāsas mūsu klasē", kurā katrai klasei bija jāizveido rudenīga kompozīcija, izmantojot visu, ko mums dāvā šis gadalaiks. Paldies klasēm un to audzinātājiem par radošumu, – tika iesūtīti 22 dekori un visi bija ar savu ideju un pievienotu vēstījumu. (Nepiedalījās tikai abas 1. klases, kuras vēl adaptējas skolā! Veiksmi pirmklasniekiem šajā procesā!)
Uzvarētāji – četri oriģinālāko darbu autori (katrā izglītības posmā) tika noteikti ar vairākuma balsojumu Skolas padomes (SP) sanāksmē 8. oktobrī. Jāpiebilst, ka SP locekļiem darbi vērtējumam tika piedāvāti tikai sanāksmes laikā un tikai fotogrāfijas un to apraksti (bez klašu norādēm), tāpēc saglabāta maksimāla objektivitāte.
Rezultāti:
1.–3. klašu grupā SP visvairāk uzrunāja 3.b klases (audzinātāja Valentīna Ružāne) darbs “Rudens koki un radošie darbiņi no āboliem”. Savā aprakstā klase norādīja, ka “darbiņi tapuši ar prieku, smaidu un radošumu mākslas fakultatīvā, klases un dizaina un tehnoloģiju stundās. Tas mūs vēl vairāk saliedēja kopā. Mēs izrotājām klasi ar rudenīgo noskaņojumu”.
4.–6. klašu grupā balsojumam tika izvirzīti divi kandidāti – 4.a klases darbs “Sievietes portretu ar krāšņiem, gariem ziedu matiem” (skolotāja Jolanta Kotebo) un 5.b klases darbs “Rudens lietussargs un lejkanna” (skolotāja Ksenija Orlova). Balsojumā SP par labāko atzina lietussarga kompozīciju, kura autori uzsvēra, ka “lietussargs simbolizē, ka arī pelēkajās rudens dienās dabas krāsas var ienest gaišumu un prieku mūsu ikdienā, bet no mūsu laistāmās kannas plūst rudens puķu straume”.
7.–9. klašu grupā SP locekļu uzmanību arī saistīja divi darbi: 7.a klases veidotais “Jumis” (audzinātājs Imants Tučs) un 7.b klases “Rudens ābolu koks” (audzinātāja Rita Siņavska). Šajā gadījumā tika novērtēts ieguldītais darbs un detalizētība, tāpēc par uzvarētāju praktiski vienbalsīgi tika atzīts 7b. klases darbs, kuru klase pamatoja šādi: “Tas simbolizē zināšanas, kuras skolotāji mums palīdz audzēt, rūpīgi kopjot un iedrošinot. Āboli zaros ir kā darba augļi, bet lapu ābols- mūsu kopīgais spēks un draudzība. Ar šo sakām paldies saviem skolotājiem par pacietību, sirds siltumu un zināšanām.”
10.–12. klašu grupā balsojumam tika virzīts 10.3 klases darbs “Rudens ziedu svečturi” (skolotāja Olga Lavrenova). SP arī šajā gadījumā bija praktiski vienprātīga savā vērtējumā, jo ziedu slaikumi un ideja bija patiešām oriģināla un rudenīga. Klase savam darbam pievienoja šādu aprakstu: “Mūsu darinātie svečturi ir piepildīti ar rudens dāvanām - lapām, ziediem un smaržīgiem augiem. Katra burciņa slēpj sevī mazliet dabas burvības un siltuma, kas palīdz ienest mājās, skolā, klasē mieru un gaismu. Novēlam, lai arī jūsu mājās šoruden iedegas gaisma, kas sasilda sirdi, iedvesmo labiem darbiem un palīdz pamanīt skaisto apkārtējā pasaulē.”
Taču, izvērtējot darbiņus, vēlos pasniegt veicināšanas balvu – Skolas padomes priekšsēdētājas speciālbalvu. Mani kā grāmatu veidotāju īpaši uzrunāja 11.3 klases darbs (skolotāja Elvīra Aleksejeva), – rudenīga kompozīcija bija izveidota kā atvērta grāmata ar dziļām domām un vēl pievienotām pašsacerētām dzejas rindām! Patiešām novērtēju, it īpaši, ņemot vērā, ka septembris bija Dzejas mēnesis! Viņu vēlējums: “Lai rudens vējš aizpūš prom to, kas vairs nav vajadzīgs, bet atstāj mieru, skaistumu un iedvesmu. Katra nokritusi lapa ir kā rindiņa dabas grāmatā – vērts to ieraudzīt un novērtēt. Lai rudens vējš aizpūš prom rūpes un nes līdzi jaunus sapņus, bet zeltītas lapas atgādina, ka pārmaiņās vienmēr slēpjas skaistums!” Skaisti! Lai piepildās!
Skolas padomei vērtēšanas laikā radās arī daži ieteikumi. Piemēram, jāpievērš uzmanība fotografēšanai – jo daži darbi izskatījās rūpīgi un ilgi veidoti, bet, iespējams, bija jāpiemeklē atbilstošs apgaismojums vai telpiskais izvietojums, lai fotogrāfijā varētu novērtēt visas detaļas. Tāpat svarīgi vairāk uzmanības pievērst aprakstiem, lai tie uzrunātu, atklātu darba tapšanas nianses, kas tos, no malas vērtējot, liktu uzskatīt par unikāliem – emociju pilniem un laikietilpīgiem! To visu – nākamajā rudenī...
Šīs aktivitāte radīja patiešām rudenīgu noskaņojumu un bija mēģinājums saliedēt klašu kolektīvus. Ne jau balvas vai gala vērtējums ir tas lielākais ieguvums, svarīgākais ir tas, ka šo laiku, plānojot, veidojot darbiņus, klases pavadīja kopā. Paldies visiem par labajiem vēlējumiem un paveikto darbu! Skaistu un siltu visiem rudeni!
Sagatavoja Skaidrīte Svikša, Skolas padomes priekšsēdētāja
***
Lai mūs visus rudenī silda klašu kompozīcijām pievienotie vēlējumi:
2.a klase, skolotāja Vita Martinova: “Tikpat īpaši, neatkārtojami, skaisti kā rudens krāsas, esam arī mēs. Lai ir gaiši, krāsaini, silti savā ģimenes mājā, kā arī mūsu otrajās mājās - skolā un klasē! Lai esam viens otram gaismiņas, kas izstaro prieku!”
2.b klase, skolotāja Sintija Močarska: “Mēs esam tik stipri kā lazdu rieksti! Mēs esam tik drosmīgi, krāšņi un enerģiski kā pīlādžu ogas! Mēs esam tik gudri kā pūces! Novēlam, lai visiem radošs, interesants, aizraujošs šis 2025./2026. m.g.”
3.a klase, skolotāja Marija Kleina: “Novēlam izbaudīt rudeni pilnībā- izskrieties pa rudenīgajām lapām un atrast mirkli apstāties, lai sajustu dabas skaistumu!”
4.a klase, skolotāja Jolanta Kotebo: “Novēlam ikvienam ieraudzīt rudens krāsu bagātību un sajust dabas mieru. Lai šis darbs atgādina, ka skaistums ir visur mums apkārt, ja tikai pamanām un novērtējam to. Lai rudens jums nes iedvesmu, siltas domas un prieku katrā dienā.”
4.b klase, skolotāja Anita Gudrika: “Novēlam, lai Jūsu skolas dienas ir tikpat krāsainas un sirsnīgas kā mūsu kompozīcija – mājiņa, kur valda miers, draudzība un radošums! Iedvesmojieties no dabas un no draudzības, jo kopā mēs varam radīt brīnums.”
5.a klase, skolotāja Nadežda Tarakanova: “Lai rudens sniedz jums mieru un laimi, kā arī jaunas iespējas un svētību, ko dāvā daba! Atrodiet skaistumu katrā lapā, katrā dārzā un katrā dienā! Lai jūsu dzīve būtu pilna siltuma, kā šis rudens, un jūsu sirds – tāpat kā mūsu kompozīcija – harmonijā ar pasauli!”
6.a klase, skolotāja Inna Mirkonova: “Mēs attēlojām rudens kompozīciju, kurā var redzēt Kopatiču no multfilmas Smešariki. Ar šo kompozīciju gribējām parādīt, ka no dabas materiāliem var izveidot jebko – pat multfilmu varoņus. Novēlam jums veselību jebkurā rudens periodā un aicinām izbaudīt krāšņo gadalaiku!”
6.b klase, skolotāja Antoņina Vasiļjeva: “ Mūsu pušķis sastāv no asterēm, margrietiņām un citiem rudens ziediem. Ezīšus mēs veidojām no egļu un priežu čiekuriem , pēc sūnām un čiekuriem mēs gājām uz mežu, līmējām ar karsto līmi, strādājām kopā draudzīgi.”
6.c klase, skolotāja Olga Koļesnika: “Novēlam visiem skolas skolēniem būt tikpat radošiem, drosmīgiem un draudzīgiem kā mūsu kompozīcijas dārzeņi. Lai mūsu skola arī turpmāk būtu vieta, kur aug zināšanas, draudzība un izaugsme!”
7.a klases, skolotājs Imants Tučs, paraksts darbam: “Jumis ir auglības zīme, ar to saistīti dažādi labības pļaujas un ražas rituāli.”
8.a klase, skolotāja Vija Hveckoviča: “Mūsu klase novēl visiem ražīgu, pozitīvām emocijām bagātu rudeni! Lai visiem labas sekmes, draudzīga sadzīvošana visa mācību gada garumā! Veselību un izturību, kāpjot zinību kalnā!”
8.b klase, skolotāja Inga Trūle: “Klasē šī kompozīcija ienesa mieru un saticību, sadarbības prasmes starp klases biedriem! Novēlam visiem, lai šis rudens nes jums mieru, klusumu, dabas skaistumu un saticību!”
9.a klases, skolotāja Inga Lubāne: “Novēlam katram atrast kastani, ko ielikt kabatā, lai atgādinātu par draudzību, rudens krāsām un kopā pavadītajiem mirkļiem!”
9.b klases, skolotāja Inita Kurme: ““Lai šis rudens ienes jūsu skolas ikdienā zinātkāri kā dzintara lapas, prieku kā pirmās kastaņbumbas un izturību kā stiprākajam ozolam. Lai katra diena nes jaunas zināšanas un atklājumus, kas sasilda kā krāsainais rudens saules stars!”
10.1/2 klase, skolotāja Diāna Žagare: “Ar šo darbu mēs gribējām parādīt, cik krāšņs un bagātīgs ir rudens - tas ir ražas un pateicības laiks, kad varam būt kopā un baudīt dabas dāvanas. Mēs vēlam, lai rudens ienāk jūsu mājās ar prieku, mieru un siltumu un lai katra diena atgādina, cik daudz skaista mums ir apkārt!”
11.1/2 klase, skolotāja Aija Sniķere savā darbā vienkārši uzsvēra: “Skani, skani, rudneīti!”
12. klase, skolotāja Anna Šmaukstele: “Mūsu klase uztaisīja nelielu dabas stūrīti ar dabā atrodamajiem sīkumiņiem. Ar šo kompozīciju gribējām parādīt, kādi mēs esam. Mēs esam kā ezīši, tas ir, ziņkārīgi, aktīvi, reizēm dikti dzeloņaini, taču katram tie ir savi “dzelkšņi”, ko mēs saucam par stiprām pusēm. Lai šis rudens ir tikpat krāsains kā jūsu sapņi, tikpat dzirkstošs kā pīlādžu ogas un tikpat mīļš kā ezīša smaids! Un ja nu kādreiz liekas, ka diena pelēka – atcerieties, ka arī pūce smaida, kad apkārt ir jautri ezīši!”