10. maijā Maltas vidusskolas skolēni tikās ar Austrumeiropas un Centrālāzijas valstu nodaļas vecāko referentu, Maltas vidusskolas absolventu, Aleksandru Mironovu.  

Viņš iepazīstināja vidusskolēnus ar savu dzīvesstāstu un aplūkoja mūsdienu aktuālās politiskās problēmas, kā arī iespējas Latvijas iedzīvotājiem, kas tiek īstenotas, pateicoties vairākām organizācijām. Turklāt Aleksandrs Mironovs arī pastāstīja par savu karjeras attīstību un savu darbu Ārlietu ministrijā, un viņš atzīmēja, ka bijis nedaudz pārsteigts, jo šis darbs bijis interesantāks un pat intriģējošāks nekā viņš sākotnēji bija domājis. Neskatoties uz aizraujošo stāstījumu par viņa politisko darbību, izdevās arī uzdot dažus jautājumus par viņa dzīves ceļu un personīgajām grūtībām, par pārdzīvojumiem, ar kuriem viņš saskārās šajā periodā. 

Aleksandrs bija atklāts, godīgs un atzina, ka viņa interese par politiku nav bijusi vienmēr un šai jomai viņš sāka pievērst uzmanību tieši vidusskolā. Taču, neraugoties uz sākotnējo ieinteresētību, viņam tomēr bija jāizvēlas, ko studēt, tā kā viņam bija ļoti plaša izvēle starp pilnīgi atšķirīgām nozarēm. Tomēr viņš izdarīja savu izvēli un atzīmēja, ka viņam nebija nekādu nopietnu grūtību vai izaicinājumu, ar kuriem viņš saskārās pēc skolas absolvēšanas. Vēlējos arī uzzināt viņa viedokli par to, kādi mācību priekšmeti ir visnoderīgākie, lai sagatavotos nākotnes dzīvei, un kas būtu jāņem vērā. Viņš minēja, ka, viņaprāt viena no svarīgākajiem mācību priekšmetiem ir vēsture, jo zināšanas par pagātni palīdz dzīvot tagadnē un, vēl jo vairāk, veidot nākotnes priekšstatus, balstoties uz kādām konkrētām vērtībām vai notikumiem. Papildus vēstures zināšanām viņš minēja arī to, ka ir svarīgi zināt un izprast uzņēmējdarbības un ekonomikas pamatus, jo tieši šīs jomas palīdzēs dzīvē un novērsīs dažādas grūtības finanšu jomā. Intervijas noslēgumā Aleksandrs Mironovs deva padomu jauniešiem, kuri vēl nezina, ko viņi vēlas darīt nākotnē, par ko vēlas kļūt. Viņš atbildēja, ka vienīgais ieteikums, ko viņš var dot, ir mēģināt plānot savu nākotni un izveidot savu ideālo "es" un savas dzīves modeli, piemēram, kā tu izskatīsies pēc 20 gadiem, ko tu darīsi, kur tu strādāsi, kur tu dzīvosi utt. Šāds paņēmiens ne tikai sniegs skaidrību par nezināmo, bet arī motivāciju, palielinot vēlmi darboties izvēlētajās nozarēs. 

Aleksandrs Mironovs ne tikai iepazīstināja ar savu dzīves stāstu, bet arī sniedza mums, vidusskolēniem, ieskatu par daudzām iespējām, kas palīdzēs attīstīties un paplašināt savu redzesloku.

Informāciju sagatavoja 12. klases skolniece Lana Povareščenkova

A.M. 1A.M. 2A.M. 3A.M. 4A.M. 5

Dalies: