20190607 105622

FOTOGALERIJA

Laikā no 03.līdz 07. jūnijam Maltas vidusskolā norisinājās jauniešu nometne “Dzīvo veselīgi”, kurā piedalījās 30 skolēni no 7.-8. klasēm. Nometne ilga piecas dienas. Šajās dienās skolēni iepazinās un apguva dažādas prasmes gan plenērā, sporta un deju nodarbībās, gan arī uzzināja par asinsrites sistēmu un veselīgo uzturu.

1.diena- iepazīšanās, dalīšanās 2.grupās.

1.grupa- Skolotājas Ritas Siņavskas vadībā jaunieši guva nelielu ieskatu par veselīgu uzturu, tas ir, kādus produktus ir ieteicams lietot uzturā, cukura un sāls nozīme, to daudzums gāzētos saldinātajos dzērienos. Pēc tam tika gatavoti dažādi ēdieni no skolēniem neierastiem produktiem: cepta maize no zirņu miltiem, gatavots zaļumu sviests, majonēze bez olām, smūtiji, pilngraudu miltu kēksi ar medu un burkāniem, ķirbju un riekstu kēksi ar speltas kviešu miltiem, griķu miltu vafeles, cepumi ar griķu miltiem, šokolādes cepumi ar auzu miltiem, biezpienmaize ar auzu miltiem, biešu vafeles, burkānu kēkss no zirņu miltiem. Visi ēdieni pēc tam tika degustēti un vērtēti. Skolēniem patika, ka tika izmantoti cita veida milti un praktiski netika izmantots cukurs.

2.grupa kopā ar skolotājām Antoņinu Vasiļjevu un Vitu Kāpostiņu - Tuči devās plenērā pie Maltas upes, kur skolēniem bija jāveic divi uzdevumi. 1.Jāizvēlas kāda dabas forma- zieds, lapa, augs, koks vai krūms- jāpēta, jāskicē ar parasto zīmuli uz baltās lapas. Tad, izmantojot ogli, pēc iespējas līdzīgāk jāattēlo dotā dabas forma.

2.Jāizvēlas dabas nostūris, ko jāieskicē ar zīmuli uz kartona, tad, izmantojot guaša krāsas, jāveic gleznojums brīvi izvēlētā veidā. Otrais uzdevums bija sarežģītāks, jo skolēniem bija tik daudz iespēju, ko gleznot. Tās varēja būt gan mājas koku ielokā, gan straujā Maltas upe ar tās gleznaino krastu, gan noslēpumainā meža taka, gan slaidās meža priedes utt. Viņi pētīja gan dažādas dabas formas, gan krāsas dabā, gan domāja par kompozīciju- kā  tas viss tiks izvietots uz kartona. No izveidotajiem darbiem taps neliela skolēnu darbu izstāde.

2.diena- Sporta un deju dienā kopā ar skolotājām Skaidrīti Babri, Rutu Miku un Anitu Gudriku nometnes dalībnieki izdejoja dažādas rotaļdejas, devās neaizmirstamā ceļojumā pa dažādām valstīm, izdejojot  visiem pazīstamas šo valstu dejas. Vēlāk dalībniekiem tika piedāvāts apgūt atraktīvu deju. Kā arī tika piedāvātas sporta aktivitātes brīvā dabā, piedāvājot nometnes dalībniekiem spēles un rotaļas, kas attīsta fiziskās spējas un sadarbības prasmes. Dienas beigās visi biju pozitīvu emociju piepildīti.

3.diena līdzīga 1.dienai, tikai mainījās grupas.

4.diena- 11.a klases skolnieces Līga Runčis, Krista Greiža un Beatrise Ignatjeva  vadīja ziepju gatavošanas darbnīcu, kurā katram  nometnes dalībniekam bija iespēja ne tikai iepazīties ar ziepju gatavošanas noslēpumiem, bet arī pašiem izgatavot oriģinālas  ziepes. 

Skolotājas Aijas Sņikeres vadībā vairākas nometnes dalībnieku grupas veidoja asinsrites modeli: no dažāda resnuma auklām veidoja asinsvadus,  sirds un plaušu modeļus,  gatavoja ar sirdi un asinsriti saistītus nosaukumus. Noslēgumā visi nometnes dalībnieki kopīgi izmēģināja prasmi izveidot asinsrites modeli, saliekot atbilstošos nosaukumus. Nometnes dalībnieku izveidotais modelis noderēs, lai mācību stundās zināšanu apguvi par asinsrites sistēmu padarītu  interesantāku un vieglāk iegaumējamu.

Viena nometnes dalībnieku grupa gatavoja piparmētru tēju degustāciju. Nometnes dalībnieki  iepazinās ar  apelsīnu, šokolādes, mentola u.c. piparmētrām, to dažādajām  garšām un smaržām. 

5.diena- ekskursija uz viesu namu “Veselības sala” pie Vertukšņas ezera. Saimnieki Edgars un Veronika Tabūni skolēnus iepazīstināja ar veselīgā dzīvesveida pamatprincipiem, piedāvāja arī nodegustēt dažādus ēdienus, kuri bija pagatavoti ne tikai no veikalā izmantotajiem produktiem, bet arī no piemājas dārza, kā arī produktus, kurus neapstrādā termiski, bija arī iespēja nogaršot smūtiju, kurā viena no sastāvdaļām ir nātres. Kopā tika spēlētas arī spēles un gūts atveldzējums peldoties  ezerā.

Sakām lielu paldies Rēzeknes novada pašvaldības Izglītības pārvaldei par atbalstīto projektu.

Skolotāja Rita Siņavska

 

Dalies: