No 28.10.2021. līdz 03.03.2022. Maltas vidusskolas 11.1/2 klases skolēni – Maksims Timofejevs, Sintija Elizabete Ratnika, Henriete Ignatjeva, Aiga Greiža, Daniela Danilova, Indra Koroļonoka, Anastasija Rževska, Patrīcija Viļuma, Amanda Afanasjeva, Viktorija Borise - un skolotāji - Inese Greiža, Anna Šmaukstele un Inga Lubāne - piedalījās “Viedokļu līderu skolas” rīkotajā projektā “Starptautiskās sadarbības uzlabošana starp Latvijas un ASV kopienām, izmantojot tiešsaistes diskusijas”, ko atbalstīja ASV vēstniecības Mazo grantu programma.

Skolēni ar entuziasmu diskutēja ar pieredzējušiem aktīvistiem, žurnālistiem, psihologiem un ar citiem interesentiem gan par bēgļiem, gan par sociālo tīklu ietekmi uz ikdienu, gan par digitālo higiēnu, kā arī par konfliktu risināšanu. Projekta noslēgumā skolēnus un skolotājus sagaidīja brauciens uz Latvijas Nacionālo bibliotēku, kur tie satikās pēdējo reizi ar projekta vadītājiem un ASV vēstniecības darbiniekiem un saņēma sertifikātus par dalību. Skolēni ar interesi klausījās un diskutēja ar projekta dalībniekiem par apmaiņas programmu iespējām ASV un par to, kas jauniešiem tagad ir aktuāls un kas interesē. Gan diskusijas, gan brauciens uz LNB nevienu neatstāja vienaldzīgu, tādēļ skolēni vēlas izteikt savas pārdomas par šo projektu.

Piedalīšanās diskusijās deva man jaunu pieredzi un emocijas. Katra diskusija bija īpaša un nozīmīga. Man ļoti patika dzirdēt citu domas un uzskatus par dažādām tēmām. Es uzskatu, ka vislabākā diskusija bija par digitālo higiēnu internetā, visas diskusijas laikā bija daudz domu un vārdu, ko teikt. Tā bija  ļoti plaša tēma, par kuru varētu runāt ilgi. Mans personīgais ieguvums no šīm diskusijām ir tas, ka man vairs nav bail izteikt savu viedokli. Es iemācījos uzklausīt citus un paplašināju savu vārdu krājumu angļu valodā.  Ja būtu nākotnē līdzīga diskusija es tajā noteikti piedalītos, jo diskusiju laikā es daudz ko jaunu iemācījos, un, galvenais, tas bija interesanti.(Patrīcija Viļuma)

Piedaloties “Viedokļu līderu skolas” rīkotajā projektā, uzlaboju savas angļu valodas zināšanas, izteicu savu viedokli, iepazinu dažādus viedokļus un ieguvu informāciju, kas paplašināja manu redzesloku. Kopumā ,manuprāt, vislabāk izdevusies bija diskusija “Konflikti jauniešu vidū un to risināšana” , jo diskusija bija veiksmīgi strukturēta un spēju atrast atbildes uz man aktuāliem jautājumiem. Arī brauciens uz ASV vēstniecības informācijas centru atstāja labu iespaidu, jo bija iespēja komunicēt ar cilvēkiem, kuru dzimtā valoda ir angļu, uzzināt vairāk par mācību programmām un apspriest interesējošas tēmas. Nobeigumā vēlos teikt, ka noteikti vēl kādreiz piedalītos šāda veida diskusijās, ja būtu piedāvāta šāda iespēja.(Amanda Afanasjeva)

Šajā projektā mums bija iespēja piedalīties četrās diskusijās, kuras bija veltītas dažādām tēmām, man visvairāk patika diskusija par sociālajiem tīkliem un medijpratību, jo tā ir mūsu ikdiena, par to bija runāt visvieglāk. Piedalīšanās diskusijās deva man iespēju pilnveidot savas prasmes runāšanā, izsakot savas domas sarunās ar svešiem cilvēkiem. Ja man piedāvās iespēju vēl piedalīties diskusijā tuvākajā nākotnē, es atteiktos, jo pirms diskusijām bija stress, meklējot informāciju un formulējot savas domas angliski, lai tās būtu iederīgas, pareizi noformulētas un neatkārtotos, jo vajadzēja būt gatavam, ka kāds pirms tevis jau pateiks to, ko tu biji domājis.(Sintija Elizabete Ratnika)

Man piedalīšanās diskusijās deva iespēju uzlabot savas angļu valodas un viedokļa izteikšanas prasmes. Mans lielākais ieguvums no šīm diskusijām ir valodas barjeras pārkāpšana un jaunu cilvēku un viņu viedokļu iepazīšana. Visvairāk man patika tieši pēdējā diskusija, kuras galvenā tēma bija dažādas konflikta situācijas. Iespējams šī diskusija man patika visvairāk tieši tāpēc, ka tā bija pēdējā un tās laikā visi dalībnieki viens otru jau bija iepazinuši, kas savukārt radīja brīvu un nepiespiestu atmosfēru, kas palīdzēja brīvi izteikties pašam un ar interesi uzklausīt citus. Vēlos pieminēt arī šo diskusiju noslēguma braucienu uz Latvijas Nacionālo bibliotēku. Amerikas vēstniecība mums visiem noorganizēja interesantas un noderīgas aktivitātes, kuras noslēdzās ar sertifikātu izsniegšanu. Kopumā visa šī brauciena diena man bija visjautrākā un interesantākā diena, ko man nācies piedzīvot pēdējā laikā. Domāju, ka pēc kāda gada es būtu ar mieru piedalīties tādās diskusijās vēlreiz.(Indra Koroļonoka)

Kopš mācību gada sākuma iesaistījos projektā “Starptautiskās sadarbības uzlabošana starp Latvijas un ASV kopienām izmantojot tiešsaistes diskusijas”, kuras ietvaros notika četras diskusijas par aktuālām tēmām-bēgļi, konflikti un medijpratība. Personīgi man visvairāk patika diskusijas par medijpratību un konfliktu risināšanu, jo tieši tas skar mūs visvairāk. Man patika izteikt savas domas, kā arī paklausīties citu viedokļus un pieredzi. Projekts jūtami pamainīja manu attieksmi pret diskusijām, es guvu pieredzi, sarunājoties ar svešiem cilvēkiem, izmantojot svešvalodu, kas mani pozitīvi ietekmēja. Man pazuda bailes runāt angļu valodā, tās zināšanas un izruna uzlabojās. Svarīgi pieminēt, ka projekts deva man diezgan daudz noderīgas informācijas. Ja man piedāvātu piedalīties diskusijā nākotnē, es visdrīzāk piedalītos, bet tas ir atkarīgs no diskusijas tēmas. Protams, tas nav tik viegli, taču tas ir tā vērts!(Daniela Danilova)

Es piedalījos četrās diskusijās un ar pārliecību varu teikt, ka šis projekts man sniedza daudz noderīga. Pirmkārt, es vairs nebaidos runāt angliski, un manas valodas zināšanas ir kļuvušas daudz labākas. Otrkārt, es uzzināju par konfliktiem, sociālajiem tīkliem, politiku. Treškārt, uzzināju citu cilvēku viedokli par dažādām tēmām, un bija diezgan interesanti uzzināt, kāds ir citu uzskats. Interesantākā diskusija, manuprāt, bija pēdējā- par konfliktiem. Iemesls, kāpēc man patika šī diskusija, ir tāds, ka mēs pieskārāmies daudzām aktuālām tēmām, piemēram, runājām par bullingu, psiholoģisko atbalstu, par politiku, par Krievijas un Ukrainas konflikta tēmu. Nākotnē es labprāt piedalītos šādos projektos, jo šī ir interesanta pieredze, kas mani ļoti ietekmējusi.(Anastasija Rževska)

Piedaloties šajās diskusijās, guvu jaunu pieredzi, runājot par dažādām tēmām citā valodā. Bija iespēja runāt ar amerikāņiem un tālāk attīstīt valodas prasmes. Es droši varu pateikt, ka pēdējā diskusija bija pati interesantākā. Tieši tajā es varēju izpaust savas domas daudz ilgāk nekā parasti. Sākotnēji diskusijās izjutu stresu un bailes par iespēju pieļaut kļūdas, kā arī bija neliels pārdzīvojums, ka citi nepiekritīs manam viedoklim. Pienākot pēdējai diskusijai, es jau biju pieradusi pie diskusijas dalībniekiem un zināju, ka manu viedokli pieņems, pat ja tas atšķirsies no pārējo domām. Pagaidām neesmu pārliecināta, vai būs vēlme piedalīties šādās diskusijās. Kaut arī guvu daudz labu iespaidu, tomēr tas fakts, ka no diskusijām izjutu daudz stresa, liek man divreiz padomāt, vai es vēlētos vēlreiz piedalīties.(Aiga Greiža)

Piedaloties šajā projektā, sapratu, ka es spēju pārkāpt angļu valodas barjeru, uzlabojot angļu valodas zināšanas, kā arī papildināju savas zināšanas dažādās tēmās, jo es diskutēju ar izglītotiem un zinošiem cilvēkiem, kurus bija interesanti klausīties. Pēc diskusijām un brauciena uz Latvijas Nacionālo bibliotēku es droši varu teikt, ka man visvairāk patika diskutēt tieši pasākumā, kurš notika LNB. Manuprāt, ir liela starpība sarunāties ar cilvēkiem Zoom platformā vai klātienē, tāpēc diskusijas, kuras norisinājās bibliotēkā, radīja vislielāko iespaidu, kā arī projekta dalībnieki un organizatori bija ļoti jauki, tādēļ bija ļoti patīkama un viegla gaisotne. Man patika tas, ka, neskatoties uz dažādiem viedokļiem un uzskatiem, manu teikto pieņēma un atbalstīja, tādējādi man pazuda bailes izteikt savu viedokli. Pateicoties tam, ka esmu entuziasts, es labprāt piedalītos līdzīgos projektos, tomēr diskusiju laikā dažviet jutu apātiju, jo vajadzēja meklēt daudz informācijas un faktu, tāpēc bieži jutu nogurumu. Bez informācijas un faktiem diskusijas noritētu neinteresanti, tādēļ man gribējās, lai diskusijas būtu noderīgas abām pusēm.(Maksims Timofejevs)

Man patika piedalīties diskusijās, un, manuprāt, interesantākā no tām bija par sociālajiem tīkliem un digitālo higiēnu. Man šī tēma liekas tāda, kur katram ir ko teikt. Sākoties diskusijām, es negaidīju, ka visi būs tik ļoti iecietīgi viens pret otru. Tā iemesla dēļ es arī pati iemācījos pareizi piedalīties diskusijās. Mans lielākais personīgais ieguvums varētu būt uzlabotas angļu valodas zināšanas, jo visas diskusijas notika angļu valodā, kā arī ieguvu pieredzi, kad mums bija brauciens uz LNB. Īstajā dzīvē diskusijas ir pavisam citādākas nekā aiz ekrāniem Zoom. Esmu pateicīga, ka varēju piedalīties projektā.(Henriete Ignatjeva)

Šīs diskusijas deva lielu iespēju iegūt pieredzi komunicēt, uzlabot spējas diskutēt angļu valodā, deva jaunas zināšanas, ka arī iespēju iepazīt jaunus cilvēkus un dzirdēt viņu uzskatus. Visvairāk diskusijā man patika diskutēt ar citiem dalībniekiem un dzirdēt viņu uzskatus un domas. Diskusija, kas, manuprāt, likās visinteresantākā, bija par dezinformāciju, jo tā deva man iespēju izteikt savas domas, kā arī bija iespēju uzzināt citu ieteikumus, kā izvairīties no dezinformācijas. Brauciens uz ASV vēstniecības informācijas centru man ļoti patika un deva jaunu pieredzi un iespēju uzzināt par ASV skolām un nākotnes izglītības iespējām. Pateicos visiem, kas organizēja šo diskusiju un pasākumu, ka arī pateicos tiem, kas piedalījās tajā. Labprāt nākotnē vēlētos piedalīties šāda veida diskusijās.(Viktorija Borise)

Skolēni un skolotāji atzīstas, ka diskusijas bija interesantas un noderīgas, tāpēc vēlamies teikt milzīgu paldies par atbalstu, iespēju piedalīties un organizēšanu projekta vadītājai Intai Rimšānei, projekta moderatorei Diānai Seleckai, laikraksta “Rēzeknes Vēstis” žurnālistei Marinai Tetarenko, “Viedokļu līderu skolai” un ASV vēstniecībai par lielisku iespēju pilnveidot sevi un savas zināšanas, uzzināt daudz jauna un interesanti pavadīt savu brīvo laiku!

Projekta “Starptautiskās sadarbības uzlabošana starp Latvijas un ASV kopienām, izmantojot tiešsaistes diskusijas” dalībnieki.

1234

 

Dalies: